tisdag 11 oktober 2011

Ännu en Löprunda!

Så då har jag utfört min träning för idag! Var ute och sprang samma runda som vanligt. Det är ingen lång runda men det känns att det gör nytta och jag tror att det är en bra början för att få igång motivationen! Ännu en anledning till att jag springer en såpass kort runda är för att jag inte har några riktigt bra löparskor, det känns inte alls bra när jag springer om jag ska vara ärlig så jag vågar inte springa för långt i dem jag har.

Hade det inte varit för att jag skall flytta till Alperna över vintersäsongen så hade jag köpt ett par nya löparskor som är anpassade för mig för länge sedan, men nu känns det som lite slöseri med pengar då jag antagligen inte kommer löpa någonting där nere. Åker hellre längdskidor och det finns nog inga speciellt bra löparspår där under vintern.

Så jag få helt enkelt klara mig med detta så länge, är ju inte mycket mer än en månad kvar tills jag åker. Men jag funderar på att öka distansen till kanske 8 km någon gång i veckan för att variera mig. Har sprungit milen några gånger förut och det skulle jag säkerligen klara nu också, men att sticka ut och springa milen tar dels väldigt lång tid (ca 1 timma för mig) plus att det krävs en hel del motivation från min sida för att komma iväg på en sådan sak! Så jag tror det är bäst att börja lugnt och försiktigt tills jag helt enkelt börjar känna suget av att pressa mig själv ännu mer. Vilket jag i princip börjar göra nu!

Tror jag ska avsluta passet med att göra lite situps innan jag hoppar in i duschen!

Ha det :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar