fredag 7 oktober 2011

Min Träningsdagbok


Hejsan!
Här hade jag tänkt att jag ska dokumentera min personliga träning. Just nu har jag inga stora planer med träningen, förutom att komma igång regelbundet. Just nu tränar jag aldrig regelbundet. Jag kommer igång i två veckor och tränar väldigt intensivt och sedan av någon outgrundlig anledning så slutar jag tvärt, för att sedan upprepa samma procedur två månader senare. Just nu har en sådan period passerat och jag är på väg att bli sugen på att träna igen, men denna gången måste jag hålla igång det. Jag vill bli piggare, må bättre och känna mig starkare.  Det enda som stoppar mig är jag.
Jag är 20 år, bor i västra Sverige och tillhör den halvan av befolkningen som kallar sig män.
Mina planer är att blanda löpning med simning, ungefär varannan dag eller så ofta jag kan. Detta tror jag ger en väldigt grundläggande och bra träning av de flesta musklerna i kroppen. Jag kommer även att göra diverse armhävningar och situps osv när jag känner för det, men den främsta träningen blir konditionsträning. I vinter kommer jag att bo i Alperna (Bad Gastein, Österrike, för att vara mer exakt) och har lite planer på att försöka mig på längdskidåkning där nere. I så fall lovar jag att komma med bilder från spåren!
Hoppas du finner min blogg om träning intressant, kanske får den även dig motiverad av att börja med något liknande?
Tills vi hörs igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar