fredag 7 oktober 2011

Simning idag!

Hej alla bloggläsare!

Idag har jag varit iväg och simmat på badhuset! Det var det skönaste jag gjort på länge och jag är riktigt glad att jag kom iväg :) Började mitt besök med att basta i cirka 15 minuter, vilket var första bastubadet på mycket länge! Sedan begav jag mig till simbanorna och visste inte riktigt hur långt eller hur länge jag skulle orka simma, så jag bara körde på. Efter en längd (25 meter) började det komma mjölksyra i armarna i muskler jag knappt visste fanns, men det försvann ju längre jag simmade.

Efter 35 minuters simmande hade jag tillryggalagt 1000 meter. Det kändes underbart och jag trodde faktiskt inte att jag skulle orka så långt när jag kände den mjölksyran efter första längden, men jag lade upp simmandet i delmål; först 10 längder, sedan 20, 30 och tillslut 40! Efter ca 20 längder kom jag in i ett behagligt tempo så det var knappt jobbigt, flöt på riktigt bra gjorde det :)

När jag sedan skulle klättra upp ur basängen från den djupa delen så märkte jag hur slut jag egentligen var i kroppen. Jag kunde knappt stå och var helt skakig i musklerna, men det var samtidigt väldigt härligt och det kändes att det hade gjort nytta! Som belöning till mig själv avslutade jag "passet" med ännu mer bastubadande, denna gången i en ångbastu med kallbad utanför. Så det blev två dopp i kallbadet och massor av bastubadande.

Höjdpunkten på hela vistelsen var faktiskt kallbadet. Det var riktigt svinigt kallt när jag först hoppade i, men känslan i kroppen när jag kom upp var helt fantastisk. Därför fick det bli två dopp, haha :D

Det var allt för idag mina vänner, men jag lär höra av mig igen! Jag planerar på att springa en runda imorgon, antingen innan jobbet eller efter. Känner jag mig själv rätt blir det efter då jag måste gå hemifrån 6.15 på morgonen för att hinna med bussen till jobbet, så ska jag hinna springa måste jag gå upp väldigt väldigt tidigt, och klockan börjar redan bli mycket! Men vi får se, hur jag än gör SKA jag springa någon gång under morgondagen.

Ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar