lördag 8 oktober 2011

Blev en Löprunda Efter Jobbet

Sådär!

Jag nämnde ju igårkväll att jag skulle springa idag, antingen innan eller efter jobbet. Då jag började klockan 7 imorse så kändes det lite tight att hinna springa innan, och det var före jag fick reda på att min buss gick 6.10 från stan till jobbet och bussarna går så dåligt på helgerna så jag behövde gå till stan för att ta den bussen, vilket är 30 minuters promenad ungefär.

Jag var ute ur huset 5.45 imorse men beslutade mig för att jogga i lugnt tempo ett tag för att få lite mer marginal tidsmässigt. Det var så otroligt skönt och uppiggande att jogga så jag fortsatte faktiskt lunka hela vägen ner till stan. Det tog mig ungefär 15 minuter så jag blev lite tidig till bussen men det var bara skönt.

Jag nöjde mig dock inte med detta som träning för dagen, så efter att jag kommit hem från jobbet vid 18-tiden bestämde jag mig, trots lockelser som vin och lördagsmat, för att ta på mig löparskorna och sticka ut en runda i kvarteret. Det blev samma runda som sist och jag körde på ungefär samma sätt denna gången också, lugnt tempo första halvan och högt tempo på vägen tillbaka. Efteråt kändes det otroligt bra i hela kroppen och jag var riktigt stolt över att faktiskt ha kommit ut idag också.

Det blir tredje dagen i rad med träning och jag känner mig faktiskt piggare, riktigt skönt! Imorgon jobbar jag i princip hela dagen så det kommer bli riktigt svårt att få tid för att träna tyvärr. Jag tror att jag har ungefär två timmar att röra mig med mitt på dagen och sedan är jag ledig från kl 22 på kvällen. Jag hade ju tänkt variera mellan simning och löpning varannan dag, men att komma iväg till badhuset imorgon kan jag glömma, och att springa två dagar i rad skippar jag helst. Så det får bli lite enklare träning imorgon i stil med situps och armhävningar morgon och kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar